عضویت    ورود
ورود به سایت
» » استاندار گلستان : میدان دام در شهرستان مراوه تپه احداث خواهد شد


استاندار گلستان : میدان دام در شهرستان مراوه تپه احداث خواهد شد

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

استاندار گلستان : میدان دام در شهرستان مراوه تپه احداث خواهد شد

 

فرماندار شهرستان مراوه تپه در دیدار استاندار گلستان با عشایر مستقر در این شهرستان ضمن خیر مقدم به استاندار گلستان گفت:

حدود ۷۰ درصد از عشایر مستقر در گلستان در شهرستان مراوه تپه حضور دارند.

لقمان قربانی ضمن بیان بخشی از مشکلات این قشر افزود, بدلیل کثرت دامداران در این شهرستان و جلوگیری از اتلاف وقت؛ صرف هزینه ایاب و ذهاب و جلوگیری از خطرات جاده ای بیش از ۲۰۰کیلومتری روستاهای این شهرستان تا میدان دام گنبد راه اندازی میدان دام در شهرستان مراوه تپه ضروری است.

وی همچنین خطاب به استاندار گلستان گفت: استقرار اداره کل امور عشایر در شهرستان مراوه تپه ، اختصاص پنل خورشیدی خورشیدی به عشایر، تسهیل در پرداخت وام به عشایر با زنجیره ای کردن ضمانت آنان، رعایت زمان حضور عشایر در شهرستان طبق دستورالعمل منابع طبیعی بخاطر نیاز مراتع به تجدید حیات از دیگر موارد مهمی است که عنایت حضرتعالی در اجرای آنها به نفع عشایر عزیز بوده و در رفع مشکلات آنان تاثیر بسزایی خواهد داشت..

در ادامه این دیدار استاندار گلستان ضمن عرض تبریک سال نو ، عشایر را قشری تلاشگر و تامین کننده بخشی از تولیدات دامی کشور دانسته و با اشاره به مطالبه جدی عشایر مراوه تپه برای ایجاد میدان دام از عملیاتی شدن فرآیند ساخت جایگاه خرید و فروش احشام در این شهرستان طی ماه های آینده خبر داد.

علی محمد زنگانهافزود: بیش از ۶۶ درصد عشایر استان در مراوه تپه سکونت دارند و احداث میدان دام این شهرستان یک مطالبه بحق است.

وی ادامه داد : عشایر استان حدود یک درصد جمعیت گلستان را تشکیل می دهند اما بیش از ۲۵ درصد نیازهای دامی و لبنی استان را تامین می کنند و به معنای واقعی جامعه ای مولد هستند.

زنگانه افزود : عشایر استان بیش از ۹۰۰ هزار دام سبک و سنگین در اختیار دارند و ایجاد میدان دام شهرستان مراوه تپه مطالبه به حق آنان است که معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری به صورت ویژه این موضوع را پیگیری می کند.

استاندار گلستان وعده داد تا دوره بعد حضور عشایر در استان که در مهر ماه خواهد بود مشکلات شبکه انتقال آب آنان مرتفع شود.

زنگانه اظهارداشت: ۳۰۰ پنل خورشیدی به عشایر تحویل شد که هر پنل نیازهای یک خانواده را پاسخگوست و مقرر شده البته ۱۵۰ پنل دیگر به آنان تحویل شود و تلاش داریم با همکاری شرکت توزیع نیروی برق ، این تعداد را افزایش دهیم.

وی گفت : با همکاری بانک کشاورزی استان مقرر شد ، عشایر برای دریافت تسهیلات به صورت زنجیره ای یکدیگر را ضمانت کنند تا مشکل وثیقه آنان مرتفع شود.

زنگانه افزود :برخی موضوعات عشایر بین استانی است که مقرر شد در جلسه ای مشترک با استانداران استان های مرتبط به میزبانی گلستان مسائل مطرح و مرتفع شود.

استاندار گلستان گفت : دام کارت عشایر به مبلغ ۵۰ میلیون تومان شارژ می شود تا آنها نیازهای خود را مرتفع کنند و ما قدردان زحمات و تلاش های آنان در راستای سلامت غذایی مردم هستیم.

استان ۲ میلیون نفری گلستان۱۴ شهرستان دارد.

استاندار گلستان : میدان دام در شهرستان مراوه تپه احداث خواهد شد

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مراوه تپه
  • بازدید : 117
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 3001

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : دو منهای یـک؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  شهریور 1403  »    >
شیدسچپج
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 85
بازدید دیروز: 531
بازدید ماه:11639
بازدید سال:57172
بازدید کل:1012253